الأربعاء 24 أبريل 2024 05:36 مـ 15 شوال 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر
السجن 3 سنوات لشاب وفتاة لسرقتهم شخص وإصابته بإلقاء مادة حارقة بشبرا الخيمة أهالي إحدى القري بالغربية يصرخون من انعدام الخدمات... ويستغيثون بالمحافظ لسرعة التدخل وزير النقل والاتصالات الليتواني في ضيافة مكتبة الإسكندرية المستجدات التشريعية والعملية في قانون الشهر العقاري ”ندوة بحقوق المنصورة التعادل السلبي يحسم الشوط الأول بين إنبي وطلائع الجيش في الدوري الممتاز هنا الزاهد تعرب عن سعادتها بردود الفعل الإيجابية لفيلم «فاصل من اللحظات اللذيذة» أشرف زكى: الصحافة مهنة عريقة وراقية وقضيتنا مع المتجاوزين في الجنازات خالد العامري: الخطيب صاحب فكرة عمل تمثال للعامري.. وشقيقي كان يستمتع بعمله في الأهلي انطلاق فعاليات دورات تنمية سياسية للشباب بمركز شباب رأس غارب الحياة مش دايما سعيدة.. هيدي كرم تكشف تعرضها وعائلتها لوعكة صحية (تفاصيل) رئيس البنك الأهلي: نريد العدالة في توزيع حقوق بث المباريات مساعد وزير العدل يشارك في ندوة ”المستجدات التشريعية والعملية في قانون الشهر العقاري” بحقوق المنصورة

توك شو

غادة عبدالرازق : ماما توفت وهي راضية عني ..وشيلت فكرة الجواز من دماغي

غادة عبدالرازق
غادة عبدالرازق

أكدت الفنانة غادة عبدالرازق عبر تصريحات تليفزيونية لها : أن عقلية الراجل المصري لا تتقبل فكرة المرأة القوية ، ولا نجاح المرأة ، وتفاصيل مشاركتها في فيلم الريس عمر حرب .

وقالت غادة : عقلية الراجل المصري لا تتقبل عقلية المرأة القوية زيي ، والراجل مبحبش الست تبقي أقوي أو أنجح منه ، واللي قابلته في حياتي العاطفية الراجل اللي بيدرس علي كرامة المرأة لأني ناجحة ، والأمان في أقرب الناس ليا مش في شريك الحياة ، وشيلت فكرة الجواز من دماغي .

أما عن شخصيتها في فيلم الريس عمر حرب قالت: الفيلم ده من أكتر الأفلام اللي بحبها جدا ، لأن الفيلم ده جرئ جداً وقصته غريبة ، أنا حبيت الدور أوي كان مرعب وغريب ومش عارفة كنت هلعبه من أنهي جهه ، وبعد الفيلم ما الفيلم اتعرض كل الناس كانت متخيلة أن الشخصية كانت مرسومة كدة ، ولكن أنا اللي رسمت الشخصية .

وعن مشهدها الشهير مع الفنان هاني سلامة علقت قائلة: كنا حاطين روج تحت الأظافر علشان يبان أن خربشته ، ولكن أنا عشقت الفيلم ده وحبيته وأكيد الحاجات دي بتحصل والكاتب مش جايب ده من برا .

وتحدثت الفنانة غادة عبدالرازق عن والدتها قائلة : كانت بتعشقني أنا وروتانا بنتي ، وكانت راضية عني وأكبر دليل أنها طلبت تشوفني قبل وفاتها علي طول أنا بس ، وقالت لي خلي بالك من نفسك ومن روتانا، وأنا اتخضيت لأن أول مرة أشوف حد قدامي كدة .