النهار
الخميس 13 يونيو 2024 10:46 مـ 7 ذو الحجة 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

فن

”حسن عبد الفتاح”: بحب أشتغل في دول الخليج فلوسهم حلوة

أستضافت أحدى البرامج التلفزيونية الفنان "حسن عبد الفتاح"، حيثُ حل كضيفاً للبرنامج بعد فترة غياب عن الشاشة والساحة الفنية، وأدلى "حسن عبد الفتاح" بالعديد من التصريحات النارية التي شكلت مفاجأة كبيرة للجماهير.

وبحسب تصريحات تليفزيونية قال الفنان "حسن عبد الفتاح" .. "أنا مخدتش أدوار بطولة ولا أتعرضت عليا بس أنا بحب أبقي جنب البطل ده ملعبي أنا بطل في ملعبي، ممكن أعمل بطولة وممكن ميعديش هقعد أكتئب وأرجع تاني أعمل الدور التاني، زي بعض الزملاء عملوا ده ورجعوا يعملو الأدوار التانية زي مثلا الأستاذ "محمد لطفي" عمل "عبده مواسم" كان بطولة وبعدين موفقش فرجع تاني وكمان الأستاذ "ماجد الكدواني" علشان كده مش عايز أخوض التجربة.

وأضاف "حسن" .. "بحب السفر بره لكن هنا فين وفين لحد ما يبعتلك حاجه لكن بره باخد دور وبمثل مع نجوم الوطن العربي من كل بلد ممثل".

وأستكمل "عبد الفتاح" حديثه قائلاً .. "بحب السفر وبحب التمثيل بره كسينما وكمسرح وكمسلسلات لسا مخلص مسلسل في أبو ظبي عملت فيه 4 أو 5 مشاهد، بحب السفر كتعامل جميل وكفلوس".

يُذكر أن "حسن عبد الفتاح" هو فنان مصري أشتهر بتقديم أدوار البطولة مع كبار النجوم في العديد من الأعمال الفنية المميزة بالسينما والدراما، من أشهر أعماله "كتكوت" و "أمير البحار" و "إكس لانس" و "واحد صعيدي" و "سمير أبو النيل"، وغيرهم.