النهار
الإثنين 24 يونيو 2024 03:24 مـ 18 ذو الحجة 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر
حنان مطاوع عن تقديم السيرة الذاتية لـ سميحة أيوب: شرف كبير لي قبل صدام الليلة. تعرف على تاريخ مواجهات إسبانيا وألبانيا الكشف عن مقابر عائلية من العصور المتأخرة واليونانية والرومانية بداخلها مومياوات بمنطقة ضريح الأغاخان غرب أسوان مقاييس عالمية.. مصطفى قمر يلتقي وائل جسار بحفل كبير في لبنان بصيف 2024 الرئيس الصينى يقدم أعلى جائزة صينية في مجال العلوم والتكنولوجيا إعلان نتائج الدراسات العليا بكلية آداب عين شمس للفصل الدراسي الثاني العام الجامعي ٢٠٢٤/٢٠٢٣ على منصة «ums» فى هذا الموعد.. عمرو دياب يحيي حفلاً غنائيًا ضخمًا بالسعودية داليان الصينية تستعد لاحتضان منتدى دافوس الصيفي 2024 فتح باب التقديم للالتحاق بالمدرسة الثانوية الفنية لمياه الشرب والصرف الصحى بالمنوفية 2024 الخارجية الروسية تستدعى السفيرة الأمريكيةفي موسكو المشدد 7 سنوات لميكانيكى لقتله شخصا بسلاح أبيض بشبرا الخيمة هل يتراجع الزمالك عن موقفه ويخوض ديربي القاهرة؟.. ساعات قليلة تفصل

فن

”حسن عبد الفتاح”: ”محمد سعد” جدع ومن أحسن الناس اللي بتعامل معاها

كشف الفنان "حسن عبد الفتاح" عن الفنانين الذين يفضل التعامل معهم في الوسط الفني، حيثُ أنتشرت بعض الشائعات مؤخراً عن الفنان "محمد سعد".

وبحسب تصريحات تليفزيونية قال الفنان "حسن عبد الفتاح" .. "محمد سعد" من أحسن الناس اللي بحبها في الوسط وبرتاح معاها في الشغل وهو بيرتاح معايا في الشغل .. "محمد سعد" ده عشرة العمر".


وأضاف "حسن" .. "محمد جدع ومحترم وبيقف جنب صحابه وأكيد بيضايقوه عشان بيتعامل معاهم كده، أنا أعرف محمد من 35 سنة وكان معانا عند الأستاذ "محمد صبحي" بس التركيبة ممشيتش مع الاستاذ قعد معانا أسبوعين ساعتها ومشي وقابلته في المتحدين كان بيعمل " كعب عالي" مع "يسرا" و "حسين فهمي" وأشتغلت معاهم.

وأختتم "عبد الفتاح" حديثه قائلاً .. "الموضوع شلليات أنا عارف فلان وفلان هما دول اللي يشتغلوا حد تاني لا، فين وفين ممكن أنا اتاخدت من على المسرح استاذ "رائد لبيب" مرة شافني في المسرح قالي تعالى المخرجين زمان كانوا بيدخلوا المسارح يجيبوا دلوقت لا، الوسط مليان شلليات وانا ليا كام واحد اللي بشتغل معاهم بيقولولي تعالى يا حسن بروح منهم الفنان "محمد رجب" والفنان "محمد سعد"...".

يُذكر أن "حسن عبد الفتاح" هو فنان مصري أشتهر بتقديم أدوار البطولة مع كبار النجوم في العديد من الأعمال الفنية المميزة بالسينما والدراما، من أشهر أعماله "كتكوت" و "أمير البحار" و "إكس لانس" و "واحد صعيدي" و "سمير أبو النيل"، وغيرهم.