النهار
الأحد 23 يونيو 2024 07:19 صـ 17 ذو الحجة 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

فن

مادلين طبر : آخر همي بسمة وهبة وتعمل اللي تعمله (خاص)

مادلين طبر
مادلين طبر

ردت الفنانة مادلين طبر، على ما قالته الإعلامية بسمة وهبة برفع دعوى قضائية ضدها بسبب حديثها عن الزعيم عادل إمام، خلال المهرجان القومي للمسرح المصري.

وقالت مادلين طبر في تصريح خاص لـ "النهار"، :"أنا آخر همي بسمة وهبة وتعمل اللى تعمله وترفع قضايا زي ما تحب".

وأعلنت الإعلامية بسمة وهبة عن غضبها الشديد من الفنانة مادلين طبر، بعد تصريحاتها الأخيرة، والتي تحدثت فيها عن الفنان الكبير عادل إمام، باقتحام الفيلا الخاص به.

وقالت بسمة وهبة خلال تقديمها حلقة اليوم من برنامج "90 دقيقة" عبر قناة المحور: "النهاردة شوفت بوست سيئ وعصبني جدا، الفنانة مادلين طبر قايلة كانت أمنيتي إن عائلة الزعيم عادل إمام تفرج عنه، ويحضر تكريمه في المهرجان القومي للمسرح وكنا نستقبله على رموش عينينا".

وتابعت :"ورامي ابنه مش بيرد خالص، طيب إزاي نطمن عليه، لازم نقتحم الفيلا؟، والناس اللي اقتحموا بيته وعرفوا يعملوا عيد ميلاده برافو عليهم وده المهم".

وأشارت بسمة وهبة إلى أنها انزعجت بشدة مما كتبته مادلين طبر، ولا يصح بها كفنانة أن تكتب مثل تلك الأحاديث لأنها تسيء للفن، متسائلة :"يعني إيه عائلته تفرج عنه، مين قال ليكي إنهم مكتفينه، وإنت مالك؟ إنت تعرفيه منين، يحضر المهرجان أو لا يحضر إنت دخلك إيه؟ ورامي ابنه يرد عليكي ليه، هو إنتو صحاب؟ وهل إنت جيل الزعيم أصلا؟ إنت محسساني إنك بنت خالته".

وأكملت: "وبعدين عرفتي منين إن في ناس اقتحموا بيته وعملوا له مفاجأة، إنت تعرفي هما إيه بالنسبة له؟ إنت بتتكلمي عن الفنانة يسرا والفنانة لبلبة عشرة عمره وأصدقاؤه، إنت حاشرة نفسك ليه وإنت مش في نفس المكانة".

واختتمت بسمة وهبة حديثها قائلة، أنها سترفع دعوى قضائية ضد مادلين طبر، وأن تلك الكلام لا يصح في حق الزعيم عادل إمام وبمكانته في الوطن العربي.

موضوعات متعلقة