الجمعة 10 مايو 2024 06:15 مـ 2 ذو القعدة 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

حوادث

مسلسل أزمة منتصف العمر يتحول لواقع.. زوجة: جوزي خاني مع أمي في أوضة نومي

جوزي خاني مع أمي في أوضة نومي
جوزي خاني مع أمي في أوضة نومي

على طريقة مسلسل منتصف العمر بطولة الفنان كريم فهمي والفنانة ريهام عبدالعفور، الذي آثار جدل واسع بعد عرضه على شاشات التلفزيون، لتنتقل أحداث المسلسل لواقع حقيقي نعيشه ونصدم به، فزوج الابنة على علاقة غير شرعية بوالدة زوجته و أم أطفاله.


بعيون جفت منها الدموع، وقلب يعتصر من الداخل تقف الزوجة الثلاثينية أمام محكمة الأسرة بالوايلي تروي تفاصيل تعرضها للخيانة:كنت بشوف مسلسل أزمة منتصف العمر وعمري ما تخيلت إنه يبقى واقع ازي الأم تخون بنتها مع زوجها، لا أنا شايفه جوزي بيود أمي وبيزورها مفيش حاجه من ممكن تحصل أكتر من كدا ورددت ازي بفكر في حاجه زي دي.


وتابعت الزوجة:بدأت الاحظ تصرفات من أمي غريبة زي أنها بقت بتقلع الحجاب قدام جوزي على غير العادة، بتلبس لبس مثير جدا قدامه استغربت التحول اللي حصل، لكن كنت بكذب نفسي طول والوقت وأقول الشيطان بيوسوس ليا مش هفكر في الحاجات دي تاني، في يوم بقلب في تليفون جوزي بالصدفة و كانت الصدمة بالنسبة ليا مكنتش مصدقة اللي قدام عيني و رددت صور فاضحة لأمي على تليفون جوزي و محادثة بينهم كلها صور متبادلة و كلام مثير".


وأكملت الزوجة:حاولت اتماسك وقررت أواجه أمي قبل جوزي الكارثة لما واجهتها أنكرت تماما وردت" دا زي ابني"، ولما واجهتها بالصور و المحادثة سكتت خالص، ندمت على كل لحظة كذبت نفسي فيها، ربتني بعد وفاة والدي وكانت هي الدنيا والحياة، لكنها دمرت الصورة اللي رسمتهلها اللي كلها فخر أنها أمي ورددت مبقتش قادرة أقول حتى كلمة أمي".


وأردفت الزوجة:قررت أوجه جوزي وكان رده زي الصاعقة عليا ورددت حسيت إني اتكهربت، جوزي مانكرش حتى لو للحظة، أعترف بعلاقة بيها المحرمة و قالي خنتك ولو مش عاجبك قدامك المحاكم ورددت قالي هتاخدي كل حقوقك وحقوق الولاد واللي أنتي عايزه اعمليه مش فارق معايا".


واختتمت الزوجة: عمري ما كنت أتخيل إني ابقى نايمة وأمي تبقى في حضن جوزي في الاوضة اللي جانبي، ولا أنه وبيزورها و في البيت ويقولي بود أمك دي زي امي وهم على علاقة لا يتخيلها بشر، قطعت علاقتي بأمي و جوزي ولجأت المحامية نهى الجندى و أقامت دعوى طلاق للضرر والتي تحمل رقم 8534 محكمة أسرة الوايلي.