الأربعاء 24 أبريل 2024 05:43 مـ 15 شوال 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر
السجن 3 سنوات لشاب وفتاة لسرقتهم شخص وإصابته بإلقاء مادة حارقة بشبرا الخيمة أهالي إحدى القري بالغربية يصرخون من انعدام الخدمات... ويستغيثون بالمحافظ لسرعة التدخل وزير النقل والاتصالات الليتواني في ضيافة مكتبة الإسكندرية المستجدات التشريعية والعملية في قانون الشهر العقاري ”ندوة بحقوق المنصورة التعادل السلبي يحسم الشوط الأول بين إنبي وطلائع الجيش في الدوري الممتاز هنا الزاهد تعرب عن سعادتها بردود الفعل الإيجابية لفيلم «فاصل من اللحظات اللذيذة» أشرف زكى: الصحافة مهنة عريقة وراقية وقضيتنا مع المتجاوزين في الجنازات خالد العامري: الخطيب صاحب فكرة عمل تمثال للعامري.. وشقيقي كان يستمتع بعمله في الأهلي انطلاق فعاليات دورات تنمية سياسية للشباب بمركز شباب رأس غارب الحياة مش دايما سعيدة.. هيدي كرم تكشف تعرضها وعائلتها لوعكة صحية (تفاصيل) رئيس البنك الأهلي: نريد العدالة في توزيع حقوق بث المباريات مساعد وزير العدل يشارك في ندوة ”المستجدات التشريعية والعملية في قانون الشهر العقاري” بحقوق المنصورة

فن

محمد العمروسي يكشف سبب مقاضاته لمهاجمين الشعراوي ( تفاصيل)

محمد العمروسي
محمد العمروسي

كشف الفنان محمد العمروسي سبب رفعه قضية على مهاجمين الشيخ الشعراوي قائلا :' اني اتكلم عن رجل دين فضيلة الشيخ الشعراوي لا أنا ملمش المنطقة دي إنك تتكلم عن رجل دين وكان مأثر في الوطن العربي كله بشكل لايليق أخلاقيا ودينيا وثالثا مش موجود أنت بتغتاب حد مش موجود أترحم عليه وخلاص.


أضاف العمروسي خلال حواره فى احدى البرامج التليفزيونية:' وكشف الفنان محمد العمروسي عن تعامله مع التنمر والتعليقات السلبية على السوشيال ميديا:' أنا محبش إن حد يتكلم عن حد بشكل غير لائق لأننا بنشر غسيل العالم كله بيسمعنا وبيتفرج علينا، لازم نحسن صورتنا من بعض، لازم نبقى واخدين بالنا إن مش أنا بس اللي هشوف فلما يشوفك تتكلم عن شخصية بشكل سلبي أنت كده بتدمر وجهة مصر كلها".

تابع :' العالم كله بيتفرج عليك، عايز تفرج ايه للعالم، احنا عندنا مشكلة كبيرة في سوء الاستخدام، التكنولوجيا اتعملت علشان تخلينا للافضل، احنا مبنستخدمهاش صح بنستخدمها وخلاص، بنستخدمها لمصلحتنا وده سوء استخدام .