السبت 4 مايو 2024 11:57 صـ 25 شوال 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر
مانشيستر سيتي أمام ولفرهامبتون ومدريد مع قادش.. إليكم جدول مباريات اليوم والقنوات الناقلة عمر كمال: حبيت واحدة وسيبتها علشان مقدرتش ظروفي عمر كمال: الفئة بتاعتنا بتتعامل بطبقية.. وجاتلي عربية ”بنتلي” هدية وبيعتها بهاء سلطان وتامر عاشور يحييان حفل غنائي في دولة الكويت.. الليلة عمر كمال: مش عايز واحدة مشهورة.. وكل اللي قابلتهم أغبياء عايزين يأمنوا مستقبلوهم من فلوسي عمر كمال: نصحت حسن شاكوش يسكت في أزمته مع طليقته ولو ليها حق تاخده.. ورد فعلها في برنامج رامز جلال كان مبالغ... عمر كمال: الناس انتقدت تكريم كزبرة علشان مش خريج جامعة أمريكية.. وسابوا ابن خالد النبوي لأنه من بيفرلي هيلز خلال شهرين.. تفاصيل اعتزال مسلم الغناء وعودته اليوم.. راغب علامة يقدم خامس حفلات جولته بأمريكا في بوسطن مركز السينما العربية ينظم خمس فعاليات رفيعة المستوى في مهرجان كان السينمائي الليلة.. أحمد سعد يقدم رابع حفلاته في سان فرانسيسكو بعد إشادتها به.. أحمد سعد يوجه رسالة لريم البارودي

حوادث

استغاثة سيدة أمام محكمة الأسرة: ”جوزي جابلي كونسيلر مغشوش دمر بشرتي”

أرشيفية
أرشيفية

ببشرة باهتة تشوبها الكثير من المشاكل، تقف سيدة ثلاثينية تروي لقاضي محكمة الأسرة بمدينة نصر معاناتها مع العقاقير والأدوية بعد تدمير بشرتها من مستحضرات التجميل المغشوشة التي طلبتها من زوجها وأحضرها لها ولكنها كانت مغشوشة وغير صالحة للاستخدام.

تتساقط دموع السيدة وهي تقول: "جوزي شوهني ودمر حياتي مش قادرة أخرج من البيت ولا أبص في وش حد، ثقتي في جوزي كانت كبيرة أوي، لكن هو طلع مش أهل للثقة كنت بطلب منه يشتريلي مستحضرات تجميل زي أي زوجة، وفعلا كانت بيشتري ليا اللي أطلبه والماركات اللي بقوله عليها، لكن بعد فترة بدأ يظهر مشاكل في بشرتي بشكل بشع وأنا مش عارفه السبب، كل مدى الموضوع بيزيد وصلت لمرحلة مش قادرة أخرج من باب الشقة بسبب بشاعة بشرتي ووصلت لمرحلة صعبة جدا وحالتي النفسية بدأت تسوء وكل ما أشوف شكلي في المراية أحزن على نفسي".

وتابعت الزوجة: "روحت لدكتور وبدأ يديني علاج غالي صرفت أكتر من 8 آلاف جنيه على بشرتي بدون نتيجة، مع الوقت وقفت مستحضرات تجميل وبشرتي بقت بتتحسن ولاحظت الفرق أوي، ولما قولت للدكتور طلب مني يشوف مستحضرات التجميل اللي بحطها، والصدمة إن الدكتور قالي أنها كلها مغشوشة وغير صالحة للاستخدام، من هنا فهمت كل حاجه كنت بطلب من جوزى فاونديشن وكونسيلر و لاحظت شكلهم الغريب لكن عمري ما شكيت فيه، مقتدر ماديًا ومفيش مبرر أنه يغشني ويشتري مستحضرات تدمر بشرتي بالشكل البشع دا".

وأردفت السيدة: "واجهته وقاللي إن المستحضرات مغشوشة وهو عارف ومخبي عليا بشرتي بتدمر وأنا حياتي واقفة و هو بيتفرج من بعيد مفكرش يقولي أو على الأقل يصلح الموضوع ويشتري الأصلية، بيفكر في الفلوس وبس مع إنه عنده فلوس قادر يشتري الأصلية ومش هتأثر عليه".

واختتمت السيدة حديثها: "عرفت أنه مش أمين ولا يمكن أثق فيه مرة تانية بعد اللي حصل لبشرتي والمشاكل اللي لسه بعالج فيها، لجأت للمحامية نهى الجندى وأقمت دعوى خلع والتي تحمل رقم 7894 بمحكمة الأسرة بمدينة نصر".