السبت 27 أبريل 2024 05:53 صـ 18 شوال 1445 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

فن

دانا حمدان تفتح النار على أحد متابعيها: ربنا يديك اللى عندى لو قد الشلة

قامت الفنانة دانا حمدان بالهجوم على أحد المتابعين بسبب تعليق على منشور لها حسابها الشخصى انستجرام.

وكتبت دانا حمدان قائلة: الشخص دا اللي أنا ما اعرفش هو مين قرر يعمل البوست دا وبأصص لي في خروجه أولا حضرتك راجل وأنا بتكلم في موضوع يخص البنات، ثانيا ربنا يوزع نعمه كلها حلوها ووحشها على قد كل إنسان وقدرته واللي هو شافيه أصلح ليه.

وأضافت: حضرتك حتى ما قلت ما شاء الله قررت تحسد وتبص لغيرك ولا يعلم غير الله حال كل إنسان ربنا يكفينا شر العين والحسد ويديك من اللي عندي لو أنت قد الشيلة علشان تكون هايص ومبسوط.

على الجانب الاخر كانت تحدثت الفنانة دانا حمدان عن حياتها الشخصية، قائلة: ما حبتش والناس بتسألني ليه مش بحب وإجابتي إني مش بحب ولا حبيت، فأنا إنسانة برجي الميزان الذي يحكم مواليده أكثر من العواطف.

وأضافت دانا حمدان في تصريحات تليفزيونية: مفيش شخص قابلته وصلني لمرحلة الحب ممكن يبقى فيه تعود وانبساط وكميا لكنها كل حتة بتبقى لوحدها لكن لم أقابل من يوصلني لحالة أن أقول له: بحبك.

وعن فكرة تقديمها فيديوهات عبر حساباتها الشخصية بمواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، "الفلوجات" السياحية، أكدت الفنانة دانا حمدان أن الفكرة بدأت بمنطقة "الوكالة" في وسط البلد أثناء تصوير أحد مشاهد أعمالها وعندما قامت بتصوير مقطع من هناك وكان سكان وتجار المنطقة سعداء بتلك التجربة.

وأوضحت أن الفكرة اتسعت دائرتها وشملت بقاع كثيرة في مصر وأنها تفاجأت بجمال محافظة المنيا قائلة: “ما كنتش متخيلة جمالها فعلًا عروس الصعيد وكورنيشها حلو أوي وكل محافظة مصرية لها طابع خاص، وأحلى سمك أكلته في بورسعيد”.

وذكرت أنها عرضت فكرة تصوير فيديوهات باللغة الإنجليزية على وزارة السياحة والآثار كنوع من دعم السياحة، لكنها قوبلت بالرفض، متابعة: اترفضت الفكرة لكن سعيدة إني بعمل كده وبشجع السياحة ومحافظات مصر حلوة أوي بس المنيا لفتت نظري.