السبت 26 نوفمبر 2022 02:50 مـ 3 جمادى أول 1444 هـ
جريدة النهار المصرية رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرأسامة شرشر

فن

ياللي مش بتخافوا ربنا.. رسالة غاضبة جديدة من منى فاروق … شاهد

عبرت الفنانة منى فاروق عن غضبها وكتبت عبر حسابها بتطبيق انستجرام :" يلا الاستوري دي اعملها ترند كمان ياللي مش بتخافوا ربنا بجد عندي سؤال مهم ..؟؟ ليه مركزين في حياتي ..؟ ليه كل حاجه اعملها تطلعوها ترند ..؟ ليه مش سايبني في حالي ..؟ ليه مش عاوزني اعيش زيكم ..؟ ليه مش عاوزني اشتغل واكبر وانجح ...؟؟ ليه بتحاسبوني ..؟؟".

وأضافت منى فاروق :"ليه بتحاربوني في رزقي وحياتي ..؟ ليه مستنين ليا اي حاجه عشان تتكلموا عني وعن عرضي واهلي ..؟ ليه مستكترين عليا اي حاجه حلوه تحصلي ..؟ ليه كل يوم اصحا علي خبر اوحش من اللي قبله ..؟ ليه بتطلعوا اشاعات رخيصه عني..؟؟ ليه انا شغلتكم ...؟؟ ليه بتتكلموا عني بالباطل حتي لو طلعت قولت كلام عادي ...؟ ليه عاوزين بتوجعوني ...؟".

منى فاروق

وتابعت :" ليه مش من عاوزني اعيش ...؟ ليه مش بتفكروا في أخرتكم ...؟؟ ليه مش بتفكروا لو ربنا كشف ستره عنكم هيحصل فيكم ايه ..! حسبي الله ونعم الوكيل في كل انسان بيتكلم في عرضي ويقول اشاعات وکل انسان ربنا ستره دي نعمه مش حاسس بقيمتها عشان مش بتحافظ عليها وحسبي الله في كل انسان بيكره جمهوري فيا .... ربنا موجود وهينصرني علي كل ظالم .. من كان منكم بلا خطيئه فليرمها بحجر دع الخلق للخالق حسبي الله ونعم الوكيل".

اثارت الفنانة منى فاروق الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي ونشرت فيديو تيك توك عبر حسابها على"انستجرام" وكتبت عليه: لما تكون البنت مش متجوزة بس عايزة تعيش في حكاية وبردوا مش مرتاحة، حزن والله".

نشرت الفنانة منى فاروق مقطع فيديو عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعى للصور والفيديوهات انستجرام تطلب فيه الزواج على طريق الفنانة زينات صدقى فى فيلم “عريس مراتى”

وعلقت منى فاروق على الفيديو : “إعلان جواز.. زينات صدقى.. مطلوب زوج من فيلم عريس مراتى”.

وشاركت الممثلة منى فاروق متابعيها عبر خاصية ستورى بتطبيق إنستجرام مقطع فيديو جديد، وظهرت منى فاروق وهى ترقص على أنغام أغنية “حتة تقيلة فى البلد” للمطرب الشعبى مسلم أثناء رحلتها الصيفية بدهب.

منى فاروق : حسبى الله ونعم الوكيل

نشرت الفنانة منى فاروق تعليقا عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعى انستجرام وتحديدًا عبر خاصية الاستورى تدعو فيها على من ظلمها.

وقالت منى فاروق: “دعوة المظلوم.. اللهم انت حسبى فى من ظلمنى.. وانت حسبى فى من أذاني وخذلنى.. وانت حسبى فى من قهرنى.. فحسبى الله وكفى بالله حسيبًا”.

منى فاروق بالهوت شورت

حالة من الجدل أثارتها الفنانة الشابة منى فاروق بعد طرحها فيديو لها من الساحل الشمالي وهي ترتدي هوت شورت، إلا أنها قامت بحذفه سريعا.

الفيديو الذي طرحته منى وكانت ترتدي فيه هوت شورت لاقى جدالا واسعا على صفحتها ، حيث تلقت عدد كبير من التعليقات السلبية عليه مما اضطرها لحذفه سريعا