15 يونيو 2021 06:40 5 ذو القعدة 1442
النهار

رئيس التحرير أسامة شرشر

  • بنك مصر
فن

بسبب ابنته ”جنا”.. عمرو دياب في ورطة

النهار

تعرض الفنان عمرو دياب، لهجوم شديد من الجمهور بسبب تقبيل ابنته جنا شابا أجنبيا.

ونشرت جنا، عبر حسابها على موقع الصور الشهير "إنسجرام"، مجموعة من الصور والفيديوهات التي ظهرت فيها برفقه شاب أجنبي وهي تقبله.

على الجانب الآخر، انتقد الجمهور عمرو دياب وابنته، بسبب هذا الفعل، حيث قال متابع "هو عمرو دياب إزاي مش عارف يلم عياله كده.. إزاي بنت أفضل مطرب في الشرق الأوسط تتحضن من واحد غريب.. هو إزاي الهضبة ساكت على كده".

وواصل الجمهور انتقاد جنا، التي لم تكن المرة الأولى التي تقوم فيها بهذا التصرف.

يذكر أن جنا، نشرت مساء أمس الأربعاء عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" منشور تعلن فيه عرضها ملابسها للبيع، دون توضيحها السبب خلف ذلك.

ومن ناحية أخري، أوضح المنتج وليد منصور أنه ناقش مع الفنان عمرو دياب قبل فترة عودته للتمثيل.

وخلال استضافته في برنامج "القاهرة اليوم"، وردا على سؤال الإعلامية نانسي مجدي "ما فكرتش ترجع عمرو دياب للتمثيل" قال وليد منصور: "معتقدش إنه هيمثل.. اتكلمت معاه مرة من سنة وشوية، هو بيروح وييجي.. وقال حيعمل حاجة نتفليكس أتمنى تتعمل".

واستعاد وليد منصور حكاية أول حفل ينظمه لعمرو دياب قائلا: "أنا لحد 2010 عملت حفلات كل النجوم اللي تتخيلوها ميدل إيست ومصر إلا عمرو دياب.. جينا في 2011 الثورة، والجامعة الأمريكية كلموني وقالوا كمان تلات أسابيع عايزين نعمل حفلة إحنا تمام وهنأمنها.. كان لسه الثورة مبقلهاش 3 أو 4 شهور فالناس بتخاف.. كانوا عايزين أجيب إيكون - حد إنترناشيونال - قلتلهم ليه نجيب عمرو دياب.. كانت أول حفلة أعملها لعمرو دياب، وبعدها عملت له 31 حفلة، وبقيت أكتر واحد في التاريخ عمل له حفلات.. كان حلمي أعمل له حفلة عشان لما أبطل الشغلانة أبقى عملت حفلات لكل الناس وعمرو دياب."

البنك الأهلي المصري
البنك الأهلي المصري