4 يوليو 2022 08:52 5 ذو الحجة 1443
النهار

رئيس التحرير أسامة شرشر

  • بنك مصر
فن

والدة أحمد السقا تصف مها أحمد بالكومبارس الفاشلة

النهار

هاجمت السيدة نادية السقا والدة الفنان أحمد السقا، الفنانة مها احمد، وذلك بعد تدوينتها التي اتهمت فيها أحمد السقا ببعض التهم الغريبة.

وقال نادية عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "ع الأصل دور.. كومبارس فاشلة تتطاول وتسب فنانين كبار.. وتعلق فشلها عليهم.. تبحث عن الشهرة بطريقة بذيئة.. مهما حاولتي يا كومبارس ليس لك مكان بين الفنانين المحترمين.. وان طلع العيب من أهل العيب ما يبقاش عيب".

وكانت كتبت مها أحمد عن أمير كرارة: "التاني كان فى بداياته يتمنى يسلم عليا ويقولي يا أستاذة، نزلت من نفسى وقلتله مش هنشتغل مع بعض ماهي الحوجة مرة.. رد وقالي الدور بينادي صاحبه.. طبعا محكلكوش قد إيه ندمت نفسي وعشت أسود أيام حياتي عياط واكتئاب، وقلت عوضي عليك يارب.. تمر الأيام والاتنين يعلو ويتجمعوا مع بعض في مسلسل واحد -على عينهم طبعا- ويمثلوا وحش قوي تمثيل الكفار وطلعوا كمان مبيقروش اللي بيمثلوه وربنا يركب عليهم بنوته سنة أولى تمثيل وخبرة ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها وهما مخدماتية للاستاذة.. يمهل ولا يهمل".

ليرد أمير كرارة في أحد التعليقات على "فيسبوك" على ما ذكرته مها أحمد قائلا: "يا خالد أنا عمري ما شفتها اصلا .. والله انا مجدي وخالد وصلاح كامل ناس محترمة دخلت بيتهم.. والدور بينادي صاحبه دي أكيد معرفش بتتقال ازاي والله".

وتابع أمير كرارة: "سبحان الله مع أنها كانت مبسوطة ومن له كتع كسح كسل ومتكلمتش غير بعد قرار محمد سامي لما نزل".

البنك الأهلي المصري
البنك الأهلي المصري